top of page

הענן בשנת 2014 - יש למה לצפות!

שנת 2014 תהיה שנת הענן!

עסקים וארגונים רבים מבינים כעת את התועלות העסקיות שבמעבר לענן. אבטחת המידע המוגברת, צמצום הסיכונים התפעוליים והחסכון בעלויות, עזרו לעסקים קטנים לעבור לעבודה עם מערכות מידע ברמה טכנולוגית אשר היו שמורות רק לארגונים גדולים.

בשנת 2014 נראה מספר מגמות מעניינות אשר ילוו את התפתחות הענן:

1. ניידות

עובדה ברורה היא שמכשירים ניידים תופסים מקום כתחליף למחשב האישי. הצפי הוא כי במהלך שנת 2014 מכשירים ניידים יהפכו לכלי העיקרי בגישה אל רשת האינטרנט ויעקפו את המחשבים האישיים. בכך יהפכו לערוץ העיקרי עבור תקשורת, קשרים חברתיים, פרסום, פיתוח עסקי וגישה אל השוק הצרכני. המכשירים הניידים יהפכו לכלי הכרחי לניהול העסקי.

על פי מאמר אשר פורסם בעיתון The Gurdian, ואשר כותרתו "Four mobile advertising trends to look out for in 2014", נושא המכשירים הניידים יהפוך למפתח עיקרי באסטרטגיה השווקית של הארגונים. על פי דעת המאמר, ווידאו במכשירים הניידים יהפוך למגמה מובילה בעולם הפרסום. עדויות לכך נראו גם במהלך שנת 2013, אך השיפור במהירות הרשת ובנפחי התעבורה, יאפשרו גידול מהיר של תחום זה.

2. טכנולוגיה לבישה

הופעת משקפי גוגל; ה- "Google Glass", עוררה את השיח בנוגע לטכנולגיה הלבישה. אבל זו רק ההתחלה. מגמה זו צפוייה להאיץ מאוד במהלך שנת 2014 ולהשפיע על כל עולם המדיה ונגזריו. במאמר אשר פורסם באתר SiliconAngle ואשר כותרתו "Seven tech trends to watch in 2014", הודגש כי בשנה זו ניתן יהיה לצפות להתפתחות בפעילות הטכנולוגיה הלבישה, כגון מעקב אחר פעילות גופנית, ואוטומציה ביתית. דוגמאות לכך הן משקפי סמסונג אשר צפויים להיות מוכרזים בתקופה הקרובה, כמו גם שעון ה- iWatch של חברת Apple, וגם פאה אשר תעזור ללקויי ראיה להגיע ממקום למקום, ואפילו חזייה מיוחדת אשר תעזור למנוע אכילת יתר.

3. Big Data - מאגרי מידע מבוזרים

פעילות בתחום זה ניתן למצוא כיום בארגונים רבים. בעזרת טכנולוגיה זו, חברות ממירות מידע לידע ונתונים למגמות שוק. יכולת זו מאפשרת לחברות להבין מה הלקוחות רוצים ולהתכוונן בהתאם. במאמר אשר פורסם במגזין הכלכלי פורבס, ואשר כותרתו "Top Technology Trends for 2014 And Beyond" נאמר כי תפיסות עסקיות הנגזרות מתחום ה- Big Data יובילו את פיתוח הדור הבא של המערכות החכמות.

המאמר אשר פורסם באתר SiliconAbgle מדגיש כי בתחום זה צפויות התקדמות ביישומי אבטחת המידע - עם דגש על אפליקציות למכשירים ניידים והתרחבות אל תחומי ההשכלה הגבוהה.

4. הכל בענן

חברות וארגונים ימשיכו במגמת העברת פעילות לענן. ניתן לשער כי בתוך כמה שנים, כאשר הענן יהפוך לחלק מחיי היום-יום שלנו, נתחיל לראותו מגמה של השפעת הנתונים החזויים על התנהלותינו. במאמר אשר נכתב על ידי שיין רוביסון - סמנכ"ל אסטרטגיות טכנולוגיות בחברת HP, ואשר כותרתו "The Next Wave: Everything as a Service", נרשם: דמיינו ענן שירותים מתוחכם מספיק על מנת לחזות את הצרכים שלכם, בהתבסס על מיקומכם בזמן אמת, השעה ביום והעדופותיכם. בשלב הזה, החיפוש אחר מידע יתבצע עבורכם ולא על ידכם. חווית השימוש תהיה אחידה עבור כל השירותים והמכשירים אשר בבעלותכם.

5. טכנולוגיה מושתלת

עם התקדמות מגמת הטכנולגיה הלבישה, עולות גם רמות הסקרנות הפתיחות לגבי תחום הטכנולוגיה המושתלת. הפיתוחים בתחום זה עוסקים בטכנולוגיה אשר תדע לספק תרופות, לעקוב אחר סימנים חיונים, ולהעביר מידע דרך הענן, ישירות אל הצוות הרפואי המטפל והמנטר. פיתוחים אחרים עוסקים בשיפור יכולות השמיעה. במאמר אשר פורסם באתר SiliconAngle נרשם: מה שפעם ניתן היה למצוא רק במדע בדיוני, הופך כעת למציאות של חיינו.

מה דעתכם? שתפו אותנו!

פרסומים מעניינים בבלוג
פרסומים אחרונים בבלוג
ענן תגיות
אין עדיין תגים.
bottom of page